Главная | Регистрация | Вход | RSSВторник, 06.12.2016, 13:10

Учителя Алматы

Меню сайта
Категории раздела
Биология [28]
ИЗО [12]
Профессиональное обучение [6]
Внеклассное чтение [16]
География [22]
Духовные ценности [10]
Если хочешь быть здоров [47]
Информатика [58]
История [48]
Иностранный язык [99]
Книжная полка [49]
Компьютер-бум [10]
Казахский язык и литература [181]
Математика [85]
Мир науки [11]
Моя Родина - Казахстан [42]
Музыка [97]
Начальная школа [399]
Общество семи муз [12]
Психологический клуб [11]
Русский язык и литература [129]
Родительское собрание [11]
Творческая личность [20]
Технология [21]
Физика [20]
Химия [31]
Экологическое воспитание [13]
Самопознание [35]
Наш опрос
Считаете ли вы результаты ЕНТ справедливыми?
Всего ответов: 1521
Статистика

Онлайн всего: 4
Гостей: 4
Пользователей: 0

Каталог статей

Главная » Статьи » Мастерская учителя » Иностранный язык

Урок в шестом классе по теме Погода
Урок-повторение в 6 классе на тему «Погода».
Разработал и провел учитель английского языка КГУ « Уштобинская средняя школа» Штейнбренер А.С
Цель: - закрепление прошлого грамматического и лексического материала
- развитие речевых навыков учащихся
- научить учащихся работе в группе и развить критическое мышление
Ход мероприятия
Teacher. Good afternoon dear friends! Today we are going to speak about the seasons of the year. There are four seasons in the year- spring, summer, autumn, winter. What is your favorite season (Учащиеся делают сообщения о различных сезонах и погодных явлений)
Teacher- Well children, I think all seasons are good and beautiful. Everything is good in its season.
Now let’s sing a very beautiful song about all seasons
“Spring, summer, autumn, winter”-(song)
Teacher- Today we are having a very funny competition. Four teams are taking part in it. They represent different seasons. Seasons, you are welcome!
The first team is “Winter”
The second is “Spring”
The Third is “Summer”
The fourth is “ Autumn”
Teacher- When we speak about seasons we always speak about weather. You can see different symbols of different kinds of weather. You have to write the correct word under each symbol.
(Sunny, raining, Thunder, cloudy, snowy)
Write the correct word under each symbol.( учащиеся выполняют задание на отдельных ватманах)
Now you have next task- You have got 2 cards (+) and (-). Now listen to the sentences and raise one of the cards. If you agree with the sentence raise (+), if you disagree raise (-)
1. There are ten month in the year
2. There are thirty days in February
3. The winter months are December, January and February
4. The spring months are June, July, August
5. We go to school in September
Word square. I see that you know a lot about seasons. Now I’d like to see how you know the spelling of the months.
Your task is to find the twelve months of the year in this word square.
While our teams are working let’s play with you my dear audience.
1. What fall, but never rises?
2. Two bright sisters are always running and never meet?
3. I am born green, and I die yellow in large and small gardens.
4. In what month do children laugh less?
5. It is white, it is cold. We can skate on it.
Anagrams. Clouds sometimes bring bad weather. Unscramble the words to find out what kind of weather each cloud is bringing.
Rhymes.
The wind is blowing! The wind brings us new weather and helps plants and trees scatter seeds. The leaves below have been scattered by the wind too. To find out which leaf belongs to which tree find the words that rhyme and draw a line to connect them
( rain-train, cloud-proud, sun- fun, fog- hog, snow- grow)
Teacher- While our teams are doing this task, answer my questions, my dear friends
1. Which month has only 3 letters
2. Which four month end in the letters- ber?
3. Which month comes after July?
4. Which season is it now?
Teacher- We have spoken a lot about different seasons of a year. I’m sure that you like fairy- tales very much. Do you? In what fairy- tales can we meet all the month?
Yes, you are right. This called “ Twelve months”. Our participants have prepared one scene from this fairy- tale.
( Инсценирование сказки « Двенадцать месяцев)
Подведение итогов, награждение)
Категория: Иностранный язык | Добавил: Анна79 (21.01.2014) | Автор: Штейнбренер Анна Сергеевна
Просмотров: 492 | Комментарии: 2 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 2
+1   Спам
1 GST   (13.02.2014 21:28)
Интересная разработка урока.Каждый ученик включен в познавательную деятельность.Использовано много интересных творческих работ,которые делают урок занимательным .Спасибо за идеи!

2 Анна79   (03.03.2014 15:34)
спасибо за отзыв

Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Вход на сайт
Поиск
Друзья сайта

Академия сказочных наук

  • Театр.kz


  • Copyright "Школа" Интернет-портал "Детство-kz"© 2016
    Сайт управляется системой uCoz