Главная | Регистрация | Вход | RSSВоскресенье, 11.12.2016, 01:22

Учителя Алматы

Меню сайта
Категории раздела
Биология [28]
ИЗО [12]
Профессиональное обучение [6]
Внеклассное чтение [16]
География [22]
Духовные ценности [10]
Если хочешь быть здоров [48]
Информатика [58]
История [49]
Иностранный язык [99]
Книжная полка [49]
Компьютер-бум [10]
Казахский язык и литература [182]
Математика [85]
Мир науки [11]
Моя Родина - Казахстан [42]
Музыка [97]
Начальная школа [399]
Общество семи муз [12]
Психологический клуб [11]
Русский язык и литература [132]
Родительское собрание [11]
Творческая личность [20]
Технология [21]
Физика [20]
Химия [31]
Экологическое воспитание [13]
Самопознание [35]
Наш опрос
Считаете ли вы результаты ЕНТ справедливыми?
Всего ответов: 1523
Статистика

Онлайн всего: 3
Гостей: 3
Пользователей: 0

Каталог статей

Главная » Статьи » Мастерская учителя » Иностранный язык

English Grammar
Глагол «to be» (быть)
1. Прочитайте правило.
1. Глагол «to be» меняется в зависимости от лица и числа существительного или местоимения: I am, he is, she is, it is, we are, you are, they are.
2. Он образует вопросительную и отрицательную форму самостоятельно, без помощи вспомогательного глагола, путем изменения порядка слов в предложении. В вопросительной форме он просто ставится перед подлежащим.
I am a doctor? Am I a doctor? She is happy. Is she happy?
3. Он имеет сокращенные формы (contractions): I am = I’m, he is = he’s, she is = she’s, we are = we’re, they are = = they’re, it is = it’s, what is = what’s, where is = where’s.
Местоимение Настоящее время Утвердительная форма Отрицательная форма Вопросительная форма
I am I am a teacher. I am not (I’m not) a teacher Am I a teacher?
he, she, it is He is a teacher. He is not (isn’t) a teacher. Is he a teacher?
you, we, they are You are a teacher. You are not (aren’t) a teacher. Are you a teacher?
2. Поставьте предложения в вопросительную и отрицательную форму.
His name is Chuck Chaves. — Is his name Chuck? His name is not Chuck.
1) Paloma is from Peru.
2) Dasha is glad to meet Mia.
3) Dasha is from Russia.
4) Nadine is a cop.
5) The girls are thirsty.
6) They are students.
7) Mia is twenty-two. 8) Moscow is in Russia.
3. Найдите и подчеркните в диалоге Step 1 (задание 1) все случаи употребления глагола «to be». Запишите их в нужной графе таблицы. Проверьте, почему использована эта форма (обратитесь к правилу).
is are are not (aren’t)
1
2
3
4
5
6

2.Countries, languages and nationalities (Страны, языки и национальности)
1. Подберите к каждой стране язык и национальность. Запишите результат. Dasha is from Russia. She is Russian. She speaks Russian.
Country Nationality Language
Dasha Sharova is from Russia.
Mia Kimoto is from Japan.
Paloma Chaves is from Peru.
Paul West is from the USA.
Jerry Sulton is from the UK.
Tim Count is from Canada.
Sam Carting is from Australia.
Nadine Saarinen is from Finland.
Kate Septor is from Germany.
Jeannette Crossett is from France.
Heather Leeds is from Scotland.
Susan Flores is form Spain. Scottish
British
American
Russian
Peruvian
Finnish
French
Japanese
Canadian
Spanish
Australian
German English
Russian Spanish
Finnish
French
Japanese
English
English
Spanish
German
English
English and French
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________

2.Ответьте на вопросы и запишите свои ответы в таблицу.
Are you …? Yes, I am No, I’m not
hungry 
thirsty
hot
cold
tired
ill
nervous
happy

3. Likes and dislikes (то, что любим, и то, что не любим) like + глагол + ing
1. Прочитайте рифмовку вслух.
I like ice cream but I don’t like sweets.
I like bread but I don’t like cheese.
I like skiing but I don’t like diving.
I like riding but I don’t like driving.
2. Что вы любите и что не любите есть? Отметьте свои ответы в таблице.
Do you like … ? Yes, I do. No, I don’t
tea coffee milk sweets ice cream soup meat
fish chicken burgers pizza chocolate fruit potatoes pasta/spaghetti salad 
3. Что вы любите и что не любите делать? Отметьте свои ответы в таблице.
Do you like … ? Yes, I do No, I don’t
studying English
doing sport (заниматься спортом) watching movies (смотреть фильмы)
going out with friends (ходить куда-нибудь с друзьями) shopping (ходить по магазинам) surfing the Internet (сидеть в Интернете) talking on the phone (разговаривать по телефону) tidying your room (прибирать комнату) reading books reading newspapers reading comics 

4.Interrogative Pronouns (Вопросительные местоимения)
1. Прочитайте список вопросительных местоимений и составьте вопросы по таблице.
What (что, какой), who (кто), whose (чей), when (когда), where (где), how (как), why (почему).
What is the party?
How is your mother’s name?
Where are you from?
Where is your favorite singer?
When is your address?
What car is it?
What do you like?
Who old are you?
How do you live?
What do you want to go to London?
What do you do?
What is your favorite food?
Why are you?
Whose city are you from?
2. Найдите правильные ответы на данные вопросы.
What is your name?
Where are you from?
What city are you from?
What is your address?
Are you British?
How old are you?
Are you a student?
What is your favorite book?
Is this book interesting?
Who is your favorite writer?
What is your favorite film?
Who is your favorite film star?
What’s your favorite sport?
Who’s your favorite sports star? I am 20.
No, I’m a student.
My name is Alice. Den Brown.
Da Vinchi’s Code.
David Beckham.
I’m from New York.
Brad Pitt.
I’m from the USA.
Titanic.
13, Elm Street, New York.
Tennis.
No, I am American.
Yes, it’s very interesting.

5.Глагол «have/have got» (иметь)
1. Прочитайте правило.
Американский вариант Британский вариант
to have
I, we, you, they have he, she, it has to have got
I, we, you, they have got he, she, it has got
Американский вариант Британский вариант
Вопросительная форма:
Do I/you/we/they have…?
Does he/she/it have…?
Отрицательная форма:
I/you/we/they don’t have…
He/she/it doesn’t have Вопросительная форма:
Have I/you/we/they got…?
Has he/she/it got…?
Отрицательная форма:
I/you/we/they haven’t got
He/she/it hasn’t got
2.Расскажите о том, что у вас есть, и отметьте свои ответы в таблице.
I have a dog, but I don’t have a cat.
Do you have …? Yes, I do. No, I don’t.
a dog
a cat
a car
a flat
a good boss
good pay
a long working day
3. Впишите правильную форму глагола «to have/have got».
Have or has? Have got or has got?
I ________ a car.
We _______ a flat.
He _______ a dog.
She _______ a cat.
Tom and Tim _______ a good job.
My friends ________ a lot of books.
My teacher _______ a long working day.
My boss ________ good pay. I ___________ a car.
We ______________ a flat.
He _____________ a dog.
She ___________ a cat.
Tom and Tim ___________a good job.
My friends __________a lot of books.
My teacher __________ a long working day.
My boss _______________ good pay.

6.Possessive Case (Притяжательный падеж)
1. Прочитайте правило.
Обозначает принадлежность кому-то, чему-то. Для образования притяжательного падежа к существительному добавляется апостроф и s.
• Существительные в единственном числе — добавляется’s.
The mother of the boy = the boy’s mother.
The owner of the dog = the dog’s owner.
The house of my father = my father’s house.
• Существительные во множественном числе, не оканчивающиеся на s, — добавляется’s.
The room of the children = the children’s room. The car of the men = the men’s car.
• Существительные во множественном числе, оканчивающиеся на s, — добавляется’.
The toys of my brothers = my brothers’ toys.
The problems of my friends — my friends’ problems.
• Два существительных — ‘s добавляется только ко второму.
John and Mary’s car, my dad and mom’s house.
2. Образуйте притяжательный падеж.
The boy/dog — the boy’s dog.
Добавляется ’s Добавляется ’
my brother/bag my sister/dress my Mum/work my Dad/car my cat/food my teacher/books my friend/backpack children/shirts men/jackets Tom and Jerry/book my sister and my brother/room my brothers/bags my sisters/clothes my colleagues/books my friends/trousers my cats/food my teachers/books my dogs/toys my parents/house my grandparents/car my friends/garden my colleagues/office

7. The numeral (Числительное)
1. Запомните
Количественные числительные (cardinal numerals) one (1) — ten (10) — eleven (11) two (2) — twelve (12) — twenty (20) three (3) — thirteen (13)— thirty (30)
four (4) — fourteen (4teen) (14) — forty (4ty) (40) five (5) — fifteen (5teen) (15) — fifty (50) six (6) — sixteen (6teen) (16) — sixty (6ty) (60) seven (7) — seventeen (7teen) (17) — seventy (7ty) (70) eight (8) — eighteen (8teen) (18) — eighty (8ty) (80) nine (9) — nineteen (9teen) (19) — ninety (9ty) (90) a hundred (100)
two hundred (200), three hundred (300) … a thousand (1000)
two thousand (2000), three thousand (3000)… a million (1 000 000)
two million (2 000000), three million (3 000 000) twenty-two (22), thirty-four (34), fifty-seven (57)
Порядковые числительные (ordinal numerals) с 1 по 10: the first, the second, the third, the fourth, the fifth, the sixth, the seventh, the eighth, the ninth, the tenth.
2.Запишите цифрами следующие числительные:
seven, eleven, eight, fifteen, fourteen, thirteen, twelve, five, twenty-one, thirty-five, forty-eight, seventeen, seventy, ninety, nineteen, eight, eighty, eighteen, a hundred, sixty-five, seventy-nine, four.
3.Найдите и исправьте ошибки в написании числительных: one, too, tree, foor, fife, six, sevn, eght, nine, ten, ileven, tvelve, tventy, eigteen, hunred, forteen, thirteen, ninty.

8.Prepositions (Предлоги)

1. Запомните
Предлоги обычно ставятся перед существительным или местоимением.
The food is on the table. Give this book to him.
Предлоги времени in, on, at на русский язык переводятся как «в».
Предлоги места: on (на), in (в), at (в, у), around (вокруг), next to (рядом), above (над), in the middle (в середине), by (у, около), on top of (на, сверху), under (под), between (между), in front of (перед), across from/ opposite (напротив), on the left (слева), on the right (справа), at the end (в конце), behind (позади), in the corner (в углу).

My flat (Моя квартира)
2. Замените слова в скобках правильными предлогами.
Our flat is (в) a big modern building (на) the 3d floor. It is very big. Its area is 100 square meters. There are four rooms (в) the flat. There is a dining room, a living room, two bedrooms and a kitchen. The kitchen is (у) the door. There is a dining table (в) the kitchen. There are some chairs (вокруг) the table. There is a cooker, a sink and a fridge (у) the wall. There are three cupboards (напротив) the cooker and the fridge.
The cooker is (слева) and the fridge (справа) is of the sink. There is a coffee machine and an electric kettle (в) кухне as well.
The living room is (рядом) to the kitchen. There are some bookcases and chairs there. There is a sofa, a TV set and some armchairs there. There is a coffee table (перед) the sofa. There is a carpet (на) the floor.
This is my bedroom. It is very nice. There are two windows (в) the bedroom. The windows are small. There is only one door there. There is a bed, a desk and a clothing cabinet (в) the room. There is a poster (на) the wall. There is a clock (на) the wall (напротив) the window. There is a lamp (на) the ceiling. There are two bookcases (в) the room. There are many books (в) them. There are some pens and pencils (на) the desk. There is a rubbish bin (под) the desk. There is a laptop (на) the desk. There is a copy machine (в углу). There is a printer (рядом) it. The walls are yellow. The curtains are blue. The room is very nice.
There are some indoor plants (в) the room. They are beautiful.
There is an elevator (в) the building.
There is a parking (a car park) (рядом) of the house. There is a big garden (позади) it and a playground (перед) it.
3.Переведите текст и прочитайте его вслух.

9.The Present Simple (Indefinite) Tense (Простое настоящее время)
1. Прочитайте правило.
Для образования простого настоящего времени мы берем неопределенную форму глагола без частицы «to», то есть глагол в той форме, в которой его дает словарь (work, sleep, wash).
Для третьего лица единственного числа (he, she, it) мы добавляем окончание s/es к глаголу (works, sleeps, washes). К большинству глаголов добавляется s, к глаголам, оканчивающимся на o, s, ss, ch, sh, tch, x, добавляется es.
Для образования вопросительной формы для местоимений I, you, we, they мы используем вспомогательный глагол «do». Для местоимений третьего лица единственного числа he, she it — «does». При этом вспомогательный глагол не переводится, он только указывает на то, что этот вопрос находится в простом настоящем времени.
Do you speak English? (Ты говоришь по-английски?) Where does he work? (Где он работает?)
Для образования отрицательной формы используются «do not» («don’t») для большинства местоимений и «does not» («doesn’t») для третьего лица единственного числа (he, she, it).
I don’t like coffee. (Я не люблю кофе).
He doesn’t like tea. (Он не любит чай).
Это правило не распространяется на глагол «to be» и модальные глаголы: «can», «should» и «must». В этом случае вопросительная форма образуется за счет изменения порядка слов, а в отрицательной форме «not» присоединяется к глаголу, образуя краткую форму: isn’t, aren’t, can’t, shouldn’t, mustn’t. При этом структура предложения очень похожа на русскую.
I am happy. Am I happy? I am not happy.
She can swim. Can she swim? She can’t swim.
They should work more. Should they work more? They shouldn’t work more.
We must hurry. Must we hurry? We mustn’t hurry.
2.Образуйте для данных глаголов форму третьего лица единственного числа и запишите в правильную графу таблицы.
Go, drive, do, translate, die, work, talk, write, read, run, hop, stop, eat, drink, speak, dance, sing, watch, give, reach, make, brake, dress, wash, cook, smash, bake, repeat, catch, help, press, clean.
3.Добавьте «do» или «does».
You work every day? — Do you work every day?
1) You travel long distances to work? 2) She gets a good salary?
3) He has a good holiday every year?
4) You work flex time?
5) They work long hours?
6) He speaks English well?
7) They give many presentations?
10. My working day (Мой рабочий день)
1.Дополните рассказ о дне Эмили, используя глаголы из списка. Подчеркните в тексте все слова, требующие употребления Present Simple.
get up, dress, take , look through, have, talk, shop, work, meet, come, visit, drink, clean, check, need, read, go, have, watch, have, brush, come, do, have, drive, discuss, spend, go, buy, eat, go out, work.
I’m a sales manager. I work for a big company called ANC. Our office is in the center.
I usually get up early at about 7, but when I can, I sleep a little bit later. Then I _________ a shower, __________ my hair, ___________my teeth and ____________. After that I usually _________breakfast. I don’t ________ much for breakfast. I usually _______a sandwich and _______ a cup of coffee. At 8.30 I usually _________ to work. I have a car, so I normally ________ to the office. I always ________ to the office at 9.30.
In the morning I usually __________my schedule (расписание, график) for the day. I ___________ my mail and ______ a lot of paperwork. Sometimes I go out to ________ my clients and colleagues. We often _______lunch together at the restaurant. In the afternoon I sometimes _______ our workshops, sometimes ________ at my computer.
I work really hard and often ________ long hours but I never work at the weekend.
I like my job. It’s very interesting. I have a good boss, helpful colleagues and a good salary.
I sometimes do the shopping on the way home. I usually _________ home at about 8 pm and have dinner with my boyfriend. For dinner I usually ________ some takeaway food I buy on the way home.
We normally _________ once a month. We often go to the movies or a cafe. We rarely go to the theatre or to museums.
In the evening I always _________ the news on TV and __________ a newspaper or a magazine. I usually ______ to bed at midnight and fall asleep immediately

2. Поставьте глагол в скобках в нужную форму.
1) Mary usually (get up)_________ early at about 7 am.
2) I (can)_______ ski but I (not/can)________ skate. I have no skates.
3) I (like)_________ coffee but by sister (like)_________ tea.
4) Pete (not/like)__________ dogs. He’s afraid of them.
5) She (not/need) a new computer.
6) You (not/must) be late!
7) I (not/be tired)!
8) We (not/like)________ shopping for food.
9) She (not/be) happy.
1 0) My aunt (like) __________ baking. She can bake a cake.
1 1) My father (need) _________ a new car. His car is old. 1 2) Willy (not/should) __________ watch TV all day.

В английском языке два падежа личных местоимений — именительный и предложный.
Личные местоимения (именительный падеж):
I (я), you (ты), he (он), she (она), it (это), we (мы), you (вы), they (о

Источник: http://teacher-almaty.clan.su/publ/18-0-0-0-1
Категория: Иностранный язык | Добавил: Сёма1967 (22.12.2015) | Автор: English Grammar
Просмотров: 281 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Вход на сайт
Поиск
Друзья сайта

Академия сказочных наук

  • Театр.kz


  • Copyright "Школа" Интернет-портал "Детство-kz"© 2016
    Сайт управляется системой uCoz