Главная | Регистрация | Вход | RSSСуббота, 03.12.2016, 20:35

Учителя Алматы

Меню сайта
Категории раздела
Биология [28]
ИЗО [12]
Профессиональное обучение [6]
Внеклассное чтение [16]
География [22]
Духовные ценности [10]
Если хочешь быть здоров [47]
Информатика [58]
История [48]
Иностранный язык [99]
Книжная полка [49]
Компьютер-бум [10]
Казахский язык и литература [181]
Математика [85]
Мир науки [11]
Моя Родина - Казахстан [42]
Музыка [97]
Начальная школа [399]
Общество семи муз [12]
Психологический клуб [11]
Русский язык и литература [129]
Родительское собрание [11]
Творческая личность [20]
Технология [21]
Физика [20]
Химия [31]
Экологическое воспитание [13]
Самопознание [35]
Наш опрос
Считаете ли вы результаты ЕНТ справедливыми?
Всего ответов: 1520
Статистика

Онлайн всего: 12
Гостей: 12
Пользователей: 0

Каталог статей

Главная » Статьи » Мастерская учителя » Иностранный язык

Урок английского языка“Christmas. Holidays.”
Прошкина В. А.
учитель английского языка
второй категории
средняя школа № 2
ВКО, г. Семей
Конспект урока по английскому языку для учащихся 8 классов.

Theme: “Christmas. Holidays.”
The aim: расширение знаний учащихся о культурных традициях страны изучаемого языка на основе Рождества.
Objectives:
Educational: познакомить учащихся с особенностями традиций празднования Рождества в Великобритании, употребление новой лексики в речи, активизировать имеющиеся знания по теме «Рождество».
Developing: целенаправленное развитие психических функций, связанных с речевой деятельностью, таких как внимание, способность к анализу и синтезу, логическое мышление, способность к выявлению языковых закономерностей, языковая догадка, зрительная и слуховая память, фонематический слух.
Communicative: работа направленная на овладение всеми видами речевой деятельности: говорением, аудированием, чтением и письмом.
Up bringing: повышение интереса к изучению английского языка, воспитание культуры языкового общения, уважительного отношения друг к другу, умение внимательно слушать собеседника.
Equipment: кроссворд, слова, мультимедийная установка для показа презентации.

The structure of the lesson.
I. The beginning of the lesson.
II. Warm-up.
III. Basic part.
a) Listen to the text and answer the questions.
b) Presentation “Christmas”.
c) Riddles.
d) Find an unnecessary word.
e) Presentation of Christmas cards.
f) Crossword “Christmas”.
g) Association about “Christmas”
IV. The total of the lesson.
V. Home task ex.4,p 85.

The structure of the lesson.
I. Organization moment.
Good morning, boys and girls! The theme of our lesson is Christmas.

II. Warm-up.
What British holidays do you know?
Okay, but today we will be speaking about one of the favourite holiday-Christmas.
III. Basic part.
What do you know about Christmas?
a) Listen to the text and answer the questions.
On the 25th of December English children celebrate Christmas. Christmas is their
favourite holiday. This holiday is celebrated at home. Santa Claus with reindeer and red suit comes into the house at night and leaves gifts for children.
On Christmas all people receive and send Christmas cards. Every family has Christmas tree. They put the tree and decorate it and the house. Then they prepare Christmas dinner. For dinner they have a stuffed turkey, fried potatoes, cake, and sweets.
Now answer the questions:
-What is Christmas?
-Where do English people celebrate it?
-When is Christmas celebrated?
- How do people congratulate each other?
-What does Christmas dinner consist of?
b) Presentation “Christmas”.
c) Riddles.
You have just listened to a lot about Christmas, and now let’s make a small competition.
1. It’s a holiday which is celebrate on the 25th of December?( Christmas)
2. It’s an old man, who comes from the Norte Pole on his sledge and brings presents for everybody.(Santa Claus)
3. It is decorated with lights and toys and is in all houses and squares. (Christmas tree)
4. It is a thing which is very dear to children at Christmas, as they find presents in it in the morning.(Stocking)
5. What are the famous Christmas songs? (Jingle Bells, We wish you a Merry Christmas)
6. It is a traditional food, which people cook for Christmas party? (Turkey, pudding)
d) Find an unnecessary word.
Now look at the groups of the words. Which word doesn’t go with the others Find them, please.
1) Turkey, Goose, Pudding, Carrot, Summer, Sweet.
2)Sleight, Snow, Santa Claus, Butterfly, Winter, Christmas tree.
3)Christmas ,Pudding, Presents, Cake, Pumpkin, Candle, Reindeer.
4)Stocking, Gift, Tomato, Candle, Bell, Christmas cards.
e) Presentation of Christmas cards.
Christmas begins with Christmas cards. The family prepare Christmas cards to their
friends. The first Christmas Cards appeared in 1843, Sir Henry Cole invented it. One side of the card was a short greeting, and another-a nice picture. Soon these cards became very popular.
Children, have you got such cards? Congratulate each other.
f) Crossword “Christmas”.
g) Association about “Christmas”.
IV. The total of the lesson.
-What is Christmas?
-Where do English people celebrate it?
-When is Christmas celebrated?
- How do people congratulate each other?
-What does Christmas dinner consist of?
V. Home task ex.4,p 85.

Категория: Иностранный язык | Добавил: viktoriya (21.01.2011) | Автор: Прошкина В. А.
Просмотров: 2748 | Комментарии: 1 | Рейтинг: 5.0/1
Всего комментариев: 1
1 ormanovaulzhan   (26.05.2015 16:12)
Хорошо разработанный урок. Дает учащимся много информации о празднике Рождества. Развивает устную речь учащихся. Состязания мотивируют учащихся.

Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Вход на сайт
Поиск
Друзья сайта

Академия сказочных наук

  • Театр.kz


  • Copyright "Школа" Интернет-портал "Детство-kz"© 2016
    Сайт управляется системой uCoz