Главная | Регистрация | Вход | RSSПятница, 09.12.2016, 12:48

Учителя Алматы

Меню сайта
Категории раздела
Биология [28]
ИЗО [12]
Профессиональное обучение [6]
Внеклассное чтение [16]
География [22]
Духовные ценности [10]
Если хочешь быть здоров [48]
Информатика [58]
История [49]
Иностранный язык [99]
Книжная полка [49]
Компьютер-бум [10]
Казахский язык и литература [182]
Математика [85]
Мир науки [11]
Моя Родина - Казахстан [42]
Музыка [97]
Начальная школа [399]
Общество семи муз [12]
Психологический клуб [11]
Русский язык и литература [132]
Родительское собрание [11]
Творческая личность [20]
Технология [21]
Физика [20]
Химия [31]
Экологическое воспитание [13]
Самопознание [35]
Наш опрос
Считаете ли вы результаты ЕНТ справедливыми?
Всего ответов: 1522
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Каталог статей

Главная » Статьи » Мастерская учителя » Иностранный язык

Открытые уроки
</b><b>Plan on the on-line lesson
“Britain. The Country and its People”
(Полтушева Гульнара Якубовна)
Гимназия №132 г.Алматы


Ход урока

Good morning, boys and girls! How are you today? What date is it today? What day is [size=12]it today? Do you like Friday? What season is it? Is it cold today? What holidays are we going to celebrate this month? (Independence Day of Kazakhstan on the 16th of December) (звучит казахская мелодия) and New Year on the 1st of January. Do British people celebrate Independence Day and Christmas? (звучит песня “We wish you a Merry Christmas).
The theme of you lesson is “Britain. The Country and its People”.
The aim of the lesson is to show all the knowledge you’ve got about Britain in geography, history, culture. It’s an extraordinary lesson on culture study. We have 3 main tasks (3 главные задачи):
• To see interconnection, interpenetrating of two cultures;
• Practice oral speech in English;
• To enrich knowledge about on English-speaking country and to teach pupils to respect customs and traditions of an English-speaking country and of course our country Kazakhstan.
So, we’ll speak about geography, history, famous people and two capitals: Almaty and London.

I. Let’s begin our discussion with the quotation written by the great William Shakespeare about Britain: “Britain is a world by itself”.
What do these words show? (Britain is very small compared with many other countries in the words but it’s surprisingly varied land in many different ways: the diversity of landscapes, a long history, long-lived customs and traditions, a rich mixture of people who live in the country, the great cities of London, Edinburgh, Oxford and Stratford. All together they make the image of Britain – fascinating an exciting (эпизоды Британии).

II. Now we’ll speak about this beautiful kingdom of Great Britain and Northern Ireland.
a) geography (presentation of the UK)
Where is it situated?
What is the UK washed by?
Name 4 parts of the UK.
b) I’ll divide our group into 4 parts. Each group will describe its part: nature, capital, industry, famous for symbols

I group II group III group IV group
England Scotland Wales Northern Ireland

Make a small short project.
c) While pupils are working I would like on-line participants do this test. Look at the blackboard (10 sentences in the test).
Check the presentations of each part of the UK.

III. Famous people of the UK.
Look at the portraits. What can you say about these prominent figures.

William Shakespeare


Robert Burns
(the song
Auld Lyne Sane)

Henry the 8th

John Lennon

IV. You are given dates on the history of the UK. What events are connected with these dates?

5th century BC
1066 (p.18)
1588 (Spanish Armada was defeated)
1665, 1666 (Plague; Great Fire of London)
1778 (British settles arrive to Australia)
1870 (Free primary education is established)
1981 (marriage of Prince Charles and Lady Diana Spencer)

V. Describe Almaty and London (2 rows – делимся на 2 группы).

London
Almaty
1) 2000 years old
2) 9 mln. people 1) more than 850 years
2) 1 mln people
Make advertisements of visiting sights in
(it was a hometask)

London
Almaty
Satellite link London-Almaty( we are going to Almaty and we have found a tourist bureau.The director of which is…Almaty, are you listening to us?( sights of Almaty).Song about Almaty.

Are you a good tourist?
What must tourists do not to feel a culture shock?

VI. Homework:
p. 42 (Identity) R, plan
One day In London (composition)
Read: p. 43 – 44.

VII. Marks and Commentaries.

Открытый урок по теме:
«Almaty is 155 years old»
(Алматы -155 лет)
Учитель английского языка гимназии №132
Полтушева Г.Я. г Алматы.


The Main objectives of the lesson:
Цели и задачи урока: Обобщить и систематизировать знания учащихся об их родном городе-яблок Алматы, о людях и достопримечательностях столицы, совершенствовать ранее приобретенные учащимися навыки умения устной речи, знакомство учащихся с достопримечательностями столицы и их историей; практике речевой деятельности; чтение, аудирование, активизация лексике по теме: «Мой родной город, расширение словарного запаса; приобщение к культурному и историческому наследию народов Казахстана».
ХОД УРОКА:
Учитель английского языка: Dear, children. Today we are going to have an extraordinary lesson around our capital Almaty. This year, we'll celebrate the 155th anniversary of Almaty. During the lesson we'll speak about Almaty, its sights and make the excursion around the city.
I. Let's begin our lesson with poem about Almaty (phonetic drill exercise) - (стихотворение написано и переведено ученицами 10 «Б» класса)
Almaty
You know I live in paradise!
And I can give you one advice:
Go to Almaty and stay
You'll never want to go away!
Silver mountains, icy lakes,
Funny, fabulous snowflakes!
You always will remember it,
Almaty will make a hit.
Spring in Almaty - it's good!
Everything will raise your mood.
Flowers growing from the grass
Can happy everyone, I guess.
You can bathe in limpid streams,
Which you saw in your arms,
It's wonderful that summer comes!
You'll every day remember
Fallen golden leaves,
Autumn, bright September
Fresh and tender breeze
You'll nowhere find such beauty!
To spare Almaty - my duty
In Almaty you soar like dove
And you'll love it like I love.
(Ученики читают дословный перевод стихотворения, некоторые сделали литературный перевод, и самый лучший перевод будет прочитан в конце урока).
II. Перед началом дискуссии для того, чтобы вовлечь ребят в ситуацию, ребятам предлагаются вопросы по столице:
1. Where is Kazakhstan situated?
2. What capitals of Kazakhstan do you know?
3. Is Almaty the largest cities in Kazakhstan?
4. What is the population of Almaty?
5. What were the names of the capital?
6. Can you name the sights of Almaty?
7. Have you been to the museums of Almaty?
b) Discussion of the topic "Almaty" (ученики рассказывают топик на
трех языках: казахском, английском, русском)
Алматы – Қaзaқcтaннын өңтүстік астанасы, әлемдегі әсем қалалардын бipi. Almaty is the southern capital of Kazakhstan. It's one of the beautiful cities of the world.
c) The Consolidation of Lexics.
Make up sentences about Almaty using the following words:
capital
to be situated
political, cultural and business center
many places of interest, monuments
to be founded fortress
hospitable people
III. Compare two capitals: Almaty and London
Which capital is the oldest one? (Dates and sights on the blackboard will
help you in description of two capitals) (класс делится на две команды и
готовят сообщение о двух столицах: Лондон и Алматы)
London Almaty
2000 years old 155years (was founded in 1854
Londinium Verny, Alma - Atam Almaty)
London Almaty
The capital of England southern capital of Kazakhstan
9 million people population: 1 mln. people
4 parts of London a city garden
political and business centre cultural, industrial, financial
many places political of interest
cultural, industrial, financial very big red Almaty apport
center of Great Britain the city with great furute
the city of ancient traditions
IV. The description of the sights of Almaty (на доске весит маршрутная карта Алматы и отмечены достопримечательности). Учащиеся называют достопримечательность, улицу на которой она расположена и кратко описывают их.
Kazakhstan Hotel—►Monument to Abai—► Big Kazakh Circus —►
—►Abai Kazakh State Academic Opera and Ballet Theatre —►
—► Central State Museum of the Republic of Kazakhstan —►
—► Central Mosque —►Medeo Mountain Skating Rink—►
—►Old and New Squares—► Central Gorky Park—►
—► The Monument of 28 heroes - panfilovtshev.
b) Game: "Who knows the sights well?" (Кто лучше знает
достопримечательности?) Each pupil is show the postcards of places of
interest of Almaty (выигрывает тот ученик, который назовет быстро 10
достопримечательностей).
c) according to the description define the sights of Almaty:
1. picturesque valley 15 km above Almaty. At 2.200m. on top of it
lies the fancy ski resort with various lifts. There are various
hikes into the surrounding mountains with fantastic views and
good climbs (Medeo. Chimbulak).
2. This museum provides an introduction to Kazakhstan's history
and includes country's chief archeological treasures. (Central
State Museum).
3. This Cathedial is surrounded by Panfilov Park, is one of the few tsarist-era building to survive the 1911 earthquake (Zenkov Cathedral).
4. One of the largest city's square accommodates an ensemble of modern building (New Square).
5. On the theatre's repertoire are classical and modem productions in the Kazakh language. In front of it stands a monument to M.Auezov, a great Kazakh writer (1897 -1961).
6. A landmark seen throughout the city, the TV transmitter complex is located on the slopes of Koktyube mount.
V. Complete this text, please. Open the brackets. Put the verbs into the
necessary verb forms:
Dostyk Avenue is a fine street which 1 (to see) much history over the centuries. For generations Dostyk Avenue (to be) the heart of Almaty. It (to be) actually quite long and a lot of sights (to be) situated on it. People (visit) theatres, a circus, many shops. City library (to attend) by students and pupils to work there. Years ago this avenue (to have) another name.
VI. Учащимся предлагается просмотреть отрывок из видеофильма
«Алматы» после просмотра учащиеся выполняют следующее задание:
1. The Central Museum, original in its architectural style was built in
a) 1986
b) 1994
c) 1990
2. Shota Valikhanov, a well known Kazakhstan's architect ... created:
a) the monument to Abai
b) the monument of Independence
c) the monument to Pushkin
3. The famous Medeo skating rink is only ... km from Almaty
a) 10
b) 25
c) 15
4. When were the biggest earthquakes in Almaty?
a) 1887
b) 1952
c) 1910
5. Name the main streets and squares of Almaty.
VII. Translation Exercise. Listen to the newspaper article about Almaty and write the translation in your copy-books.
«Город Алматы – золотая колыбель казахстанской государственности», это гнездо, из которого вылетела наша независимость, и Казахстан стал известен всему мировому сообществу. Алматы всегда был особым городом. Это о нем поют, не город, а сама мечта». Супруга Эрнеста Хэмингуэя Мэри объездила, чуть ли не весь мир, посетила огромное количество городов, но самым красивым назвала Алматы. - «Не Москва, не Ленинград?» - переспрашивал ее корреспондент «Алма - Ата» - повторила она.
The teacher: I hope, you're had wonderful time at our lesson today. I see, you know a lot about our native city, the capital of Kazakhstan.
Учитель подводит итоги урока, комментирует оценки, дети записывают домашнее задание.
The teacher: Thank you, very much for the lesson. I hope you will be able to use this knowledge also at the lessons of Geography and History. At the end of the lesson. A want you to listen to the best translation of the poem "Almaty". The lesson is over. Good - bye!
ЛЮБИМЫЙ ГОРОД
Если хоть однажды ты был в Алматы,
Этот город светлый забыть не сможешь ты.
Всех людей пленит он своею красотой:
И осенью, и летом, зимою и весной.
Ты приезжай к нам в гости зимою в январе -
Проспекты и дороги увидишь в серебре,
И снежинок хрупких белоснежный рой
Под окнами летает вечернею порой.
И твое сердце тронет всех улиц чистота
И небо голубое, и белых гор стена.
Озябшие деревья склонились до земли -
Ведь белой снежной шубой они оплетены.
А еще прекрасней Алматы весной,
Только не когда дожди стоят стеной,
И ручьи шальные по мостовой бегут,
Промокшим милым людям прохода не дают.
А когда наступит светлый месяц май,
Поскорее к нам ты в город приезжай.
Ты вдохнешь цветущих яблонь аромат,
Изумрудным цветом горы покорят.
Все вокруг стремится к жизни и любви,
Лишь весною снова будешь счастлив ты.
Но весну сменяет летняя жара,
Вскружит тебе голову веселая пора.
Ведь соперничают яркостью своей
Клумбы, что разбиты вдоль аллей,
Зонтики в кафе у площадей
С яркими нарядами людей.
Серебристый звон фонтанных струй
В летнюю жару, как нежный поцелуй,
Соревнуется со звоном голосов
Малышей у парков и садов
Ты к речонке горной летом поднимись
В ледяную воду смело окунись.
Ляг на изумрудно — зеленую траву,
И забудешь сразу про летнюю жару.
А скажи мне честно, любишь осень ты?
«Да», - ответишь, если ты в Алматы.
Это буйство красок трудно передать,
Не хватает слов мне, чтобы описать
Ярко-золотое кружево листвы
И лазурь небесной чистой синевы.
Как болит от нежности детская душа!
Ты бредёшь не смело, по золоту шуршу
Листьями разными, и грустно не спроста.
Так не долговечна в жизни красота!
Мой любимый город позабыть нельзя,
Будет к себе вечно он манить тебя
Зеленью аллей, садов и площадей,
Взглядами веселых, приветливых людей.
Побывав в объятьях этой красоты,
Этот город славный, как и я, полюбишь ты.
ALMATY
You know I live in paradise! And I can give you one advice:
Go to Almaty and stay
You’ll never want to go away!
Silver mountains, icy lakes,
Funny, fabulous snowflakes!
You always will remember it,
Almaty will make a hit.
Spring in Almaty - it's good!
Everything will raise your mood.
Flowers growing from the grass
Can happy everyone, I guess. You can bathe in limpid streams,
Which you saw in your arms,
It's wonderful that summer comes!
You’ll every day remember
Fallen golden leaves,
Autumn, bright September
Fresh and tender breeze
You’ll nowhere find such beauty!
To spare Almaty - my duty
In Almaty you soar like dove
And you'll love it like I love.

Открытый урок по теме:
«William Shakespeare - a great English
Playwright in the world of literature»
Полтушева Г.Я
учитель английского языка гимназии №132 г.Алматы.
Primary Objectives of the lessons.

Цели урока:
1. Развитие навыков говорения, аудирования в процессе творческого общения учеников друг с другом и учителем на основе изучаемой темы, активизировалось употребление лексики по теме занятия.
2. Создание творческой атмосферы в группе, умение работать само¬стоятельно, использовать разные способы выражения информации.
3. Развитие интереса учащихся к культурному наследию Великобрита¬нии, расширение кругозора по теме, повышать мотивацию изучения английского языка.

Формы реализации целей:
• Беседа
• Литературный клуб
• Занимательная информация в ходе урока
• Межпредметные связи

Формы организации познавательной деятельности:
• Фронтальная
• Групповая
• Индивидуальная
Средства обучения:
• Наглядные (портрет поэта, картины мест, где он жил, работал, цитаты Шекспира из пьес; пьесы В.Шекспира на русском и анг¬лийском языках, сонеты)
• Раздаточный материал (карточки с лексическими упражнениями, дефиниции)
• Т.С.О.
Система контроля на уроке: сочетание контроля учителя с контролем уча¬щихся.
ХОД УРОКА:
I. Организационный момент. Объявление темы и цели урока, мотивация,
(звучит мелодия средневековой музыки 15-16 веков)
Teacher: Good - morning, children. Today we'll speak about the great Eng¬lish poet and playwright W. Shakespeare and his plays. Look at these quotes, (цитаты). These ones and many others belong to one man, W. Shakespeare. Let's read them and pay attention to the names of the works.
1. "All the world's a stage and all the men and women merely players. They
hare their exits their entrances and one man in his time plays many parts"
("As you Like it")
2. "To be or not to be?
That is the question" ("Hamlet")
3. "Men of few words are the best men" ("Henry V")
4. "Better a witty fool than a foolish wit" ("Twelfth Night")
T: What other works by W. Shakespeare do you learnt his sonnets? What is a sonnet?
Sonnet - is a poem, which includes 14 lines.
The famous one, which you know is "Age and Youth" (ученики рассказы¬вают сонет наизусть и читают свои переводы сонета).
II. The Main Part of the lesson
Do you remember anything about the life and works of this great poet? Listen attentively some information about his life and then you 11 answer my ques¬tions.
(pupils recite the material about his biography) (ученики рассказывают биографию Шекспира).
Pushkin and Russian revolutionary democrats valued Shakespeare as one of the
greatest poets of the world for his love for mankind.
Teacher: The students answer the questions: (вопросы по биографии писателя)
b) Look at the pictures and describe these years of life of the poet, (учитель по¬казывает картинки мести, где родился учился и работал драматург)
c) работа с карточками, (каждая из 3 групп получает карточки с пьесами Шекспира. Задание: определить какие из них являются: сонетами, коме¬диями, трагедиями.)
III. Драматизация пьес Шекспира
Класс делится на 3 группы и показывает короткие сценки из пьес. Задача: определить названия и главных героев (дать краткое содержание)
a) I - группа "Hamlet, Prince of Denmark"
b) II - группа "King Lear"
c) III - группа "Romeo and Juliet"
d) Open your books p. 112 Listen and read summaries of fire famous Shakespeare plays, (write the correct title).
IV. Lexical Work. Введение новых слов:
Ambition, ingratitude, justice, leadership, revenge, adore, disguise, money¬lender, pound of flesh, to contemplate suicide. Ex.1, 2pp 112-113
a) give definitions to these words
b) describe the pictures, using active words
V. Discussion of an article about Shakespeare and business people. What do you
think the connection is between them?
"Get ahead in business with Shakespeare"
Teacher: What well-known quotes of Shakespeare are used in our days?
1) "All is well that ends well" - все хорошо, что хорошо кончается.
2) "То be or not to be, that is the question"
3) "The whirling of time" - превратности судьбы
4) "There's the rub". Вот в чем загвоздка
5) "То win golden opinions"
Shakespeare wrote many sonnets (154). They are very popular and loved by our people. All of them were translated into different languages. All of them were translated into different languages. Listen to some of them. (Ученики читают любимые сонеты Шекспира).
Сонет 90. (песня в исполнении А.Пугачевой является переводом сонета: «Уж если ты разлюбишь - так теперь, Теперь, когда весь мир со мной в раздоре...»)
VI. Revision of all the material about the great poet. What material have you
learnt today?

Учитель подводит итоги урока, комментирует оценки, дети записывают домашнее задание.
Home - work: pp 114-115 (all ex) sonnet by heart.[b][i]<u></u>[size=6][size=12]


Источник: http://Оксфордские учебные пособия
Категория: Иностранный язык | Добавил: Учитель (09.10.2011) | Автор: Полтушева Гульнара Якубовна E
Просмотров: 8015 | Рейтинг: 3.5/2
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Вход на сайт
Поиск
Друзья сайта

Академия сказочных наук

  • Театр.kz


  • Copyright "Школа" Интернет-портал "Детство-kz"© 2016
    Сайт управляется системой uCoz